Reakce redakce GENESISERA.CZ na nepravdivý článek zveřejněný na webu České televize – ČT 24 v rubrice SVĚT dne 25. listopadu 2019.

upozornění: Chtěli bychom na začátek naše čtenáře upozornit na jednu velmi důležitou skutečnost! A sice že na vyvrácení lži (obecně zkreslené zprávy) musí být řečeno násobně více, než co řekl ten, kdo lhal (mystifikoval či zkresloval) – tzn. na vysvětlení něčeho, co někdo zamlžil a zatemnil, musí být použito více slov (někdy dokonce mnohem více) a větší množství souvislostí a faktů. Tento článek je proto výrazně delší, než většina ostatních článků na našem webu. Rozhodli jsme tedy uveřejnit naši reakci po částech. 

Školy a náboženství

V další části článku autor opět tvrdí něco, co není pravda. Scopesův soudní proces podle něj vyhrotil bitvu mezi evolucionisty a zastánci teorie stvoření života Bohem, takzvanými kreacionisty. V tomto souvětí je mnoho nepravd, polopravd a mystifikací. Zaprvé Scopesův soudní proces spor mezi evolucí a stvořením nevyhrotil, nýbrž pouze dal světu ve známost, že tento spor zde skutečně reálně existuje a že křesťané ve státě Tennessee si nepřejí, aby jejich dětem někdo ve školách vykládal smyšlené evoluční příběhy. Nic víc, nic míň. Zadruhé kreacionisté nejsou ti, kdo jen zastávají teorii stvoření života Bohem. Opět se zde míchají okurky s banány. Kreacionisté zastávají nejen stvoření biologického života Bohem, ale také počáteční rychlé, úmyslné a inteligentní stvoření všech základních druhových kategorií, které se od té doby na Zemi rozmnožují každý podle svého druhu. V rámci svých druhů se tak rodí v každé další generaci jedinci s unikátními variacemi znaků příslušejících k dané druhové kategorii. Kreacionisté rozhodně netvrdí, že Bůh stvořil přírodu takovou, jaká je dnes. Stěží si lze představit člověka, který by si něco takového mohl vůbec myslet, když jen letmý pohled na přírodu ukazuje, jak se mění stále k horšímu a nejen to, ale že každý jedinec každého druhu je naprosto jedinečný. Neměnnost přírody je tedy zjevně nemožným jevem a osobně neznám žádného kreacionistu – a to jich znám mnoho desítek po celém světě – který by něco takového tvrdil. A tak tvrzení, že něco takového kreacionisté učí, je bez nadsázky na úrovni hloupé pomluvy šířené lidmi, kteří kreacionismus neviděli ani z rychlíku anebo mu chtějí škodit. Kreacionisté tedy neřeší pouze stvoření života, ale také jeho historii, smysl a cíl, ale hlavně mají většinu svých tvrzení vědecky podložených. Evolucionisté vedle toho tvrdí, že řeší pouze historii života – tj. vývoj druhů – ale nikoliv původ života. To je ale ovšem také lež. Ve skutečnosti evolucionisté mají také svou představu o původu života – samozřejmě čistě materialistickou. Podobně jako je materialistická jejich představa o původu všech druhů organismů, tak je materialistická i jejich představa o původu života jako takového. Této evoluční představě o původu života se říká “chemická evoluce” a dodnes pro ni neexistuje žádné uspokojivé materialistické vysvětlení či jediný experimentální důkaz, který by prokazoval, že je něco takového reálně možné!

John T. Scopes v červenci 1925

Autor článku si hned v další větě začíná stěžovat na to, že počet států, kde bylo zakázáno učit evoluční teorii (ve skutečnosti to není vědecká teorie v pravém slova smyslu ale anti-křesťanská, anti-biblická filozofie, doktrína a náhradní novodobé náboženství – založené na uctívání a oslavování hmoty, času, přírodních zákonů, přírody a člověka) se po roce 1925 začal rozšiřovat – tzn. hned po zmíněném Scopesově soudním procesu. Hned na to však autor s určitým zklamáním “uklidňuje” čtenáře větou, že až po roce 1968 rozhodl Nejvyšší soud USA, že podobná omezení porušují ústavu Spojených států, která říká, že státní školy nesmí podporovat žádné náboženství. Zní to jako správné rozhodnutí, ale ve skutečnosti Nejvyšší soud USA tehdy svým rozhodnutím upřednostnil jedno náboženství oproti jinému. Nic víc, nic míň. V 50. letech 20. století totiž Rusové předběhli Američany v kosmickém výzkumu vypuštěním Sputniku do kosmického prostoru. Představitelé americké vlády na to tehdy reagovali tak, že jako hlavního viníka označili nedostatečnou výuku evoluce ve školách. President Eisenhower dokonce požádal kongres v roce 1959 o 1 miliardu dolarů na propagaci a výuku nové vědy o evoluci ve státních školách. Počátkem 60. let se tak ve státním školství v USA začala hromadně vyučovat evoluční doktrína. Výsledkem toho však nebylo ani v nejmenším zvýšení vědecké a technické gramotnosti americké mládeže, nýbrž pravý opak včetně hlubokého propadu etických a vztahových hodnot v mnoha přicházejících generacích. Tento sestupný trend vyústil v 60. letech v tzv. sexuální revoluci, vznik tzv. květinové mládeže – hnutí Hippies a pokračoval několikasetprocentním nárůstem v rození nemanželských dětí, zneužíváním mladistvých, konzumací drog, domácímu násilí atd. To vše šlo ruku v ruce s rostoucí výukou evolucionismu, materialismu a relativistického, dobově podmíněného pojetí etiky a pravdy. Evoluční doktrína je totiž ve svém filozofickém jádru náboženstvím, které mění hodnoty a vztahy v lidské společnosti. Toto bychom si měli především uvědomit. Čili to, že Nejvyšší soud USA rozhodl až v roce 1968, aby se ve státních školách nevyučovalo v otázce našeho původu a historie nic jiného než evolucionismus, nebyla ve skutečnosti žádná náhoda, ale perfektně načasované politické rozhodnutí, které přišlo právě v době, kdy bylo státní školství v USA již značně poznamenáno a rozleptáno výukou evolučního paradigmatu a celé generace lidí v tom spatřovaly v bláhovém nadšení novou cestu ke zvýšení životní úrovně a politicko-vojenské síly Spojených států. Souvislost mezi evoluční teorií, materialismem, kapitalismem a konzumní společností je totiž mimořádně hluboká a do značné míry platí, že materialistická společnost nasměrovaná bláhovou představou sebe-zdokonalování a nikdy nekončícího pokroku založeného na vlastní síle a šikovnosti, může v krátké době dosáhnout značného materiálního a technického pokroku. Materialista může vymýšlet a konstruovat auta, letadla, počítače apod. a jeho víra v evoluci a sebe-zdokonalování může být samozřejmě velice silným hnacím motorem jeho snah o dosažení ještě vyššího materiálního standardu a pocitu svobody a úspěchu. Je to ale jen jedna strana mince. Materiální standard totiž ani zdaleka není tím nejdůležitějším a nejhodnotnějším v lidském životě. Ve skutečnosti člověk potřebuje v materiální rovině jen velmi málo v porovnání s tím, co potřebuje v rovině mentální, vztahové, estetické, citové a duchovní (morální)! A právě v těchto rovinách se materialistická, bláhovou představou evoluce, hnaná společnost brzy ocitá ve slepé uličce. Všude budou vymydlení, navoňaní, načesaní lidé s drahými mobilními telefony v ruce, s plnými nákupními košíky a drahými auty na parkovištích supermarketů, ale pravda pro ně bude úchylka extrémistů a fanatiků, láska jen pocit touhy a náhlé vzplanutí emocí při západu slunce nebo sledování oblíbeného filmu, věrnost a vděčnost jen nálada podmíněná plným břichem a skvělou zábavou … a spravedlnost nebo moudrost pak pojmy zcela neznámé, o nichž slyšeli naposledy jejich dědečkové a babičky.

Lidé by se chtěli sami vyvinout na vyšší úroveň, aby si obhájili svou nezávislost na Stvořiteli, samozřejmě. A ne jen na Stvořiteli, ale i na svých lidských rodičích a vlastně i všech ostatních lidech. Nezávislost, lhostejnost, samoobslužnost, sebestřednost. Je to světonázor, systém víry a životní filozofie lidí, kteří svůj život vnímají jako příležitost k maximální seberealizaci a sebepotvrzení. Jenže uvědomme si, že i samotný technologický pokrok v materiální oblasti je založen na cílevědomé inteligenci, dobrém plánování, znalostech a důvtipu, a to je přesný opak materialistické slepé evoluce a miliónů let, která žádné plánování, žádné znalosti ani důvtip nikdy neměla a nemá. Víra v evoluční teorii tedy ve skutečnosti není příčinou materiálního pokroku západní konzumní společnosti, jak se mnozí domnívají, spíše právě naopak. Spíše je to paralelně se odehrávající kolektivní iluze, která je evoluční filozofií přiživována. Lidé si totiž ve svém „rozletu“ často neuvědomují, že mnohé hodnoty a kvality nelze lidskými snahami, továrnami a obchodními centry v principu nikdy dosáhnout a že tyto lidsky nedosažitelné hodnoty a kvality jsou pro lidský život nezbytné! Materiální pokrok je skutečně vždy produktem mysli a cílevědomé inteligence. A nutno dodat, že technologie obsažené v jakémkoliv lidském těle, dokonce i v kytičce za oknem, jsou o mnoho řádů sofistikovanější, než největší současné lidské technologie. Pokrok je tedy jen zdánlivý. V nejlepším případě jsme jako lidstvo schopni se jen přiblížit složitosti, genialitě a efektivitě Božích výtvorů, jako je např. lidské tělo.

Víra v evoluci jako nástroje společenského a technologického pokroku tak ve skutečnosti stojí na úmyslném posunu ve významech klíčových slov! Tím došlo postupem času k tomu, že evoluční teorie začala být vnímána i přes zjevnou absenci vědeckých důkazů jako věda, tj. jako tvrdý fakt, kterému bychom měli podřídit veškeré aspekty svých životů a vztahů. Evoluční teorie však nikdy nebyla a ani nemůže být vědou, a to z principu, poněvadž se vyjadřuje k mnohým otázkám, které nelze na požádání experimentálně verifikovat a které jsou svojí podstatou filozofické a náboženské. Proto požadavek ústavy USA je v tomto ohledu naprosto nesmyslný. Pokud by školy měly přestat podporovat veškeré náboženství, potom by musely přestat děti vychovávat, říkat jim, co je správné a co nikoliv, co je zlo, proč existuje smrt, k čemu je manželství a rodina, co má trvalou hodnotu a smysl a co nikoliv nebo co je pravda a co lež atd. Jenže v co by se pak “škola” zcvrkla? V instituci sdělující holá popisná fakta bez ducha, bez vztahu a bez vyššího principu mravního! K tomu ale v konečném důsledku nepotřebujeme školy, na to stačí šikovně udělaná internetová databáze, vyhledávací software a počítač.

Potíž je v tom, že lidem propagujícím evoluci a bránícím stvoření nejde ani tak o to, aby se ze škol vyloučilo náboženství, ale naopak aby se jejich evoluční náboženství do škol dostalo a zaujalo výsadní postavení, a to v moderním vědeckém převleku. Nejde však ve skutečnosti o nic jiného, než o zbožšťování přírody, přírodních živlů, přírodních zákonů a času, a v jistém smyslu také člověka. Dokonce i samotní architekti neo-darwinistické evoluční syntézy – Julian Huxley, Ernst Mayr, Stephen J. Gould, Richard Lewontin, Richard Dawkins a další – čas od času přiznali nebo dosud přiznávají, že evoluční teorie vykazuje prvky náboženství a že již brzy bude plnit funkci jakéhosi novodobého náboženství či novodobé existenciální a hodnotově orientované životní filozofie moderního člověka. To se již děje před našimi zraky, přátelé, a Česká televize tomu, zdá se, maximálně napomáhá! Naše společnost se tak díky státem a dnes dokonce i většinovou církví nařízené výuce evolucionismu, naturalismu, ateismu a v jistém smyslu i morálního relativizmu, dostala do bodu, kdy připomíná jedno velké frontové bojiště, ve kterém probíhá značně nemilosrdný “boj o přežití, o peníze, o moc, o majetky, o společenské postavení … o zážitky atd.”. V jistém smyslu jsme si přijetím evoluční doktríny zavedli do lidské společnosti a lidského myšlení velmi podobné typy vztahů, jaké panují dnes v divoké přírodě – a o kterých se Darwin mylně domníval, že přírodu vlastně vytvořily a dále vylepšují – jsou to nemilosrdný boj o potravu, o samice, o území, o postavení … predátorství, parazitizmus, mrchožroutství, agresivita, lhostejnost, násilí apod. Domnívám se však, že tento příklad jsme si jako lidstvo z přírody vzít neměli!

V roce 1968 tak v USA nastala paradoxní situace, kdy se státní školství začalo pod rouškou sekularizace a osvobozování se od náboženských doktrín a údajné pověry o stvoření, dostávat do pevného sevření jiného náboženství a pověry, které ovšem v té době za náboženství a pověru paradoxně považováno nebylo – ano, řeč je o materialistické evoluční filozofii. Od té doby se americké státní školství začalo měnit na stále více pro-evoluční, pro-materialistické a pro-konzumní, v té ale bláhové představě, že je maximálně nestranné, svobodné a objektivní. Zdůrazněme ještě jednou, že nebyla pravda, že by tím školy přestaly podporovat veškeré náboženství. Ve skutečnosti přestaly názorově podporovat pouze biblické křesťanství a ortodoxní židovství, které stojí a padá na historické skutečnosti inteligentního a záměrného stvoření veškeré reality Božským Tvůrcem, přesně jak se píše v Mojžíšových knihách, v tzv. Pentateuchu.

redakce genesisera.cz

pokračování v další části …